Majster Przeworsk

0
131
Rate this post

O skuteczności ulotki w strategii marketingowej

W przyciąganiu klientów istotna jest obrana strategia marketingowa. Z założenia powinna być ona rozłożona na lata. Krótkie kampanie mają za zadanie przyciągać klientów, jednak to te dłuższe budują markę i pozwalają tym klientom zostać u nas na dłużej. Wbrew pozorom, nawet negatywne pierwsze spotkanie z firmą nie musi oznaczać skreślenia jej przez klienta. Już dawno dowiedziono, że ludzka pamięć jest wytworem wielce niedoskonałym. Skuteczna, konsekwentna, przemyślana i długotrwała kampania może spowodować, że klient nie tylko zapomni o negatywnym odczuciu, ale może je przełożyć na firmę, której reklamy nie przypadły do gustu.
Wśród sklepów niedocenionym elementem reklamy jest ulotka. Oczywiście, co chwila w naszej skrzynce znajduje się jakaś ulotka biedronka czy lidl produkują je miliony każdego tygodnia. Jednak jej skuteczność może być znikoma jeżeli trafia do klientów którzy i tak przyszliby do sklepu. Nie ma sensu zachęcać zachęconych. Stad istotna wydaje się potrzeba istnienia kart lojalnościowych. Pozwala ona zweryfikować, w którym rejonie powinno się zwiększyć zasięg reklamy.