Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najefektywniejszych formą reklamy, która polega na uzyskaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych, a w związku z tym zdobycie jak największej ilości klientów. Należy podkreślić, że współcześnie w Polsce istnieją trzy najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe: Google (z której korzysta największa ilość użytkowników Internetu), Onet.pl i Wp.pl. Dlatego też, firmy, które chcą pozyskiwać klientów ze strony internetowej i zdobywać dzięki temu zyski, muszą przede wszystkim musi zadbać o „widoczność” swojej działalności w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie stron jest właśnie skutecznym sposobem na pozyskanie klientów. Co ciekawe, uzyskanie pozycji w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki Google, poprzez używanie najpopularniejszych słów kluczowych, ma dla większości firm kluczowe znaczenie. Należy zaznaczyć, że wszelakie sukcesy i porażki internetowego biznesu (np. sklepów internetowych) oraz biznesu, który w dużej części oparty jest na marketingu internetowym, są uzależnione przede wszystkim od „zaistnienia” stron w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach.
Firmy, które dopiero pojawiają się na rynku, muszą pamiętać, że wyścig w uzyskiwaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach trwa od kilku lat. Trzeba pamiętać, że przewaga tych firm, które zaczęły pozycjonować swoje strony kilka lat temu jest spora, ale wcale nie oznacza to, że gdy tworzymy strony internetowe, nie jesteśmy w stanie uzyskać wyższych pozycji. Jedyne, o czym nieustannie musimy pamiętać, to używanie popularnych słów kluczowych i fraz. Oczywiście samo używanie słów kluczowych a wręcz nafaszerowanie treści strony internetowej takimi frazami zupełnie nie gwarantuje nam sukcesu w pozycjonowaniu, gdyby to było takie proste to firmy pozycjonując nie byłyby potrzebne. Jednak mimo wszystko jest to pomocne. Jeżeli zaczynamy przygodę z pozycjonowaniem to jednak warto jest się zastanowić czy nie lepiej jest zlecić pozycjonowanie fachowcom z branży SEO.